Аналіз педагогічних досліджень показує, що існує безліч ідей і достатній досвід
використання програмних засобів навчального призначення в процесі навчання.
Математика як шкільний предмет має достатній потенціал для формування
та розвитку стійких компонентів творчого стилю мислення, тих якостей, які необхідні
людині для того, щоб бути успішною в сучасному житті, тобто бути компетентною.
На думку В. Кузьменка, компетентний – це той, хто має достатні знання в якійнебудь галузі та з чим-небудь добре обізнаний .
Математичні компетентності
Процедурна компетентність – уміння розв’язувати типові математичні задачі.
Логічна компетентність – володіння дедуктивним методом доведення та спростування тверджень.
Технологічна компетентність – володіння сучасними математичними пакетами. (пакети символьних перетворень, динамічної геометрії – Gran – 2Д(3Д), електронні таблиці (Excel).
Дослідницька компетентність – володіння методами дослідження практичних та прикладних задач математичними методами.
Методологічна компетентність – уміння оцінювати доцільність використання математичних методів для розв’язання практичних та прикладних задач.
На нашу думку, компетентність пов’язана зі здатністю особистості кваліфіковано
вирішувати завдання в різних сферах людського існування.
Під математичною компетентністю будемо розуміти інтегративне особистісне
утворення, яке поєднує в собі математичні знання, уміння, навички, що свідчать про
готовність і здатність учня розв’язувати проблеми і завдання, які виникають у житті,
методами математики, усвідомлюючи при цьому значущість предмета і результат
діяльності.
Бажання дітей працювати з комп’ютерами та значні можливості отримання цінної
для учнів інформації зумовили розробку і впровадження в навчально-виховний процес
комп’ютерних технологій. Інформаційні технології (мультимедійні, віртуальні,
візуальні, мас-медійні та інші) стали широко використовуватися в навчально-виховному
процесі з метою надання учням наукових знань.
Використання сучасних інформаційно-комунікативних технологій у навчанні призводить до суттєвих змін у методах і організаційних формах навчання, адже воно дозволяє забезпечити включення учня в процес міркування, що моделюється
за допомогою комп’ютера, завдяки чому процес засвоєння нових знань здійснюється
в умовах опосередкованого комп’ютером спілкування .
Постійне стикання в комп’ютеризованих програмних засобах з варіативністю «діалогу» привчає учнів пристосовуватися до необхідності вибору однієї з кількох альтернатив, попередньо спрогнозувавши та оцінивши її доцільність, що сприяє набуттю ними певних як математичних, так і життєвих компетентностей.
електронні підручники, навчальні та розвивальні
ігри, Інтернет, ресурсну електронну базу значної кількості бібліотек тощо. (додаток 1)
(слайд 4)Нині школи використовують навчальні програми та веб-сайти для розвитку математичних компетенцій:
- електронні підручники;
- Навчальні та розвиваючі ігри;
- Математичні процесори;
- Мобільні додатки;
- Інтернет сайти;
- Програми для перевірки знань;
- Математичні конкурси…
використання програмних засобів навчального призначення в процесі навчання.
Математика як шкільний предмет має достатній потенціал для формування
та розвитку стійких компонентів творчого стилю мислення, тих якостей, які необхідні
людині для того, щоб бути успішною в сучасному житті, тобто бути компетентною.
На думку В. Кузьменка, компетентний – це той, хто має достатні знання в якійнебудь галузі та з чим-небудь добре обізнаний .
Математичні компетентності
Процедурна компетентність – уміння розв’язувати типові математичні задачі.
Логічна компетентність – володіння дедуктивним методом доведення та спростування тверджень.
Технологічна компетентність – володіння сучасними математичними пакетами. (пакети символьних перетворень, динамічної геометрії – Gran – 2Д(3Д), електронні таблиці (Excel).
Дослідницька компетентність – володіння методами дослідження практичних та прикладних задач математичними методами.
Методологічна компетентність – уміння оцінювати доцільність використання математичних методів для розв’язання практичних та прикладних задач.
На нашу думку, компетентність пов’язана зі здатністю особистості кваліфіковано
вирішувати завдання в різних сферах людського існування.
Під математичною компетентністю будемо розуміти інтегративне особистісне
утворення, яке поєднує в собі математичні знання, уміння, навички, що свідчать про
готовність і здатність учня розв’язувати проблеми і завдання, які виникають у житті,
методами математики, усвідомлюючи при цьому значущість предмета і результат
діяльності.
Бажання дітей працювати з комп’ютерами та значні можливості отримання цінної
для учнів інформації зумовили розробку і впровадження в навчально-виховний процес
комп’ютерних технологій. Інформаційні технології (мультимедійні, віртуальні,
візуальні, мас-медійні та інші) стали широко використовуватися в навчально-виховному
процесі з метою надання учням наукових знань.
Використання сучасних інформаційно-комунікативних технологій у навчанні призводить до суттєвих змін у методах і організаційних формах навчання, адже воно дозволяє забезпечити включення учня в процес міркування, що моделюється
за допомогою комп’ютера, завдяки чому процес засвоєння нових знань здійснюється
в умовах опосередкованого комп’ютером спілкування .
Постійне стикання в комп’ютеризованих програмних засобах з варіативністю «діалогу» привчає учнів пристосовуватися до необхідності вибору однієї з кількох альтернатив, попередньо спрогнозувавши та оцінивши її доцільність, що сприяє набуттю ними певних як математичних, так і життєвих компетентностей.
електронні підручники, навчальні та розвивальні
ігри, Інтернет, ресурсну електронну базу значної кількості бібліотек тощо. (додаток 1)
(слайд 4)Нині школи використовують навчальні програми та веб-сайти для розвитку математичних компетенцій:
- електронні підручники;
- Навчальні та розвиваючі ігри;
- Математичні процесори;
- Мобільні додатки;
- Інтернет сайти;
- Програми для перевірки знань;
- Математичні конкурси…
Немає коментарів:
Дописати коментар